onsdag 3 augusti 2011

Lösa hundar

I Påsljö skog får man inte lov att ha hundar lösa vid den här tiden på året men ändå så har folk det?! (Jag har det också men bara när jag har bra uppsikt och ser vad som händer och om det kommer någon). Men det verkar som att en del människor antingen skiter i reglerna eller har otroligt dålig syn.
För det första så finns det ett stall mellan Påsljö skog och Maria Park på den gården bor där en hund, Sven, en jack russel. Han är alltid lös och är ute och går sina egna rundor. Han gick fram till Silahs för några veckor sen visade tänder och naffsade/ försökte bita Silahs i kinden?! Det är INTE okej och det var dessutom en ganska bra bit från gården.
Är dom inte rädda om sin hund?
Som tur var hände det inte mer än så men jag blir ju ganska nervig precis när det händer...

Förra veckan även denna gång i Pålsjö så var jag och Silahs påväg hem. Jag ser att långt bort kommer där några personer och en hund som är lös. Jag utgår ifrån att dom har koll på sin hund och busar lite med Silahs uppe i skogen ovanför stigen där dom går. Plötsligt ser jag att den hunden (lagotto) är påväg mot oss jag är snabb på att fråga om det är en tik eller hane medans matten står och ropar på sin hund förjäves. Det var en tik och jag tänkte att då är det ju lugnt. Men nej?! Hunden går fram och hoppas på Silahs?! Blev mest gruff men Silahs försvarade självklart sig. När vi får särat på hundarna så säger jag att hon nog inte borde ha sin hund lös. Får till svar att hennes hund är hanhundsaggressiv!!! Då borde hon ju verkligen inte ha sin hund lös??? 4 minuter lusläsning följde angående ansvar för sin hund och påpekade även skyltarna som är placerade vid varenda ingång till skogen, I min värld är det helt sjukt att man inte är mer rädda om sina, förhoppningsvis, högt älskade djur än såhär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar