fredag 27 augusti 2010

Allt verkar falla på plats!

Klockan nio imorse mötte jag upp Jennifer utanför knutpunkten. Åkte över till Helsingör och gjorde det vi skulle. Hem igen och in på banken körde ett ärende och var hemma vid elva.
Gick ut en runda med Silahs och då händer det.
När vi är påväg in i porten ropar grannen som bor i trappen bredvid. Hon hälsar alltid på Silahs och är väldigt glad i honom. Han blir som vanligt överlycklig när någon vill hälsa på honom. Så frågar hon om jag behöver en dagmatte och erbjuder sig att vara det. Hur stor är sannolikheten att någon kommer fram och frågar dig det? ÄNNU en sak som faller på plats. Och jag behöver verkligen en dagmatte, typ nu. Tog hennes nummer och ska träffa henne på söndag för att prata mer om det. Vet ju inte hur hon har tänkt sig, jag behöver en dagmatte en timme om dagen fem dagar i veckan. Men bara att hålla tummarna, mer vet jag om det på söndag.

Mamma skjutsade ut mig till Sundsgården. Träffade två av mina lärare och det känns SÅ himla rätt! Känns som dom gillade mig lika mycket som jag gillade dom. Ett mycket gott första intryck!
Skuttade ut därifrån med ett stort leende och schemat i handen!
På onsdag börjar jag, ska nämligen jobba måndag och tisdag som jag fått sen tidigare.
Det kan inte bli bättre just nu!
Som sagt hade det varit väldigt gött om det funkar med dagmatten, är ju perfekt att hon bor i trappen bredvid också.

Efter mitt lyckade besök på skolan åkte jag in till stan och fikade med Josse, Ia och Ellie. Vilda diskussioner om politik jag är absolut inte insatt i det men har såklart massa att tycka till om. :) Innan dess hann jag köpa lite kollegieblock och några mappar. Måste köpa en kalender imorgon.
Kom hem och satte mig och ugglade. Fick ett sms av Emmelie som frågade om jag var sugen på vin. Klart jag var och traskade hem till henne. Blev ingen jätte lång kväll men trevligt! Lite skvaller och mycket hundsnack.

Nu sitter jag här och har ett halv öga på tvn och den andra halvan på datorn. Imorgon ska jag till väla och shoppa lite nödvändigeter.
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar