tisdag 24 augusti 2010

Bra dag?

Som alltid gick jag en långpromenad med Silahs imorse. La även två korta spår. Och försökte få honom till att balansera på trädstammar sistnämda gick inte så bra. Han ville inte helt enkelt.
Som vanligt påväg hem, när Silahs tappat sin pinne eller bara ska leka så börjar han hoppa, bita mig i armen, morra och skälla. Absolut inte aggresivt men han slutar inte.
Det känns som jag har testat allt, sagt nej, vänt mig om med armarna i kors, skällt på honom, puttat ner honom, tagit honom i nackskinnet, gett honom leksak istället (då slutar han givetvis bita mig i armen men slutar inte hoppa på mig), petat till honom samtidigt som jag sagt nej, jag har tom. brottat ner honom. Vilket jag inte är så glad i. INGET hjälper, det är riktigt jobbigt och jag har aldrig kommit ur skogen med rena kläder pga. detta.
HJÄLP!

När vi sen var hemma hoppade jag in i duschen när jag kommer ut är det fullständigt översvämmning i badrummet. Hade ganska bråttom och blev måttligt irreterad. Fram med skurhinken och börja svabba upp vatten. Telefonen ringer, svarar och pratar ett tag fram tills att min telefon får för sig att den ska bada?!
Den hoppade rakt ner i skurhinken som nu var fylld till bredden med vatten. NEEEJJJ!
Som tur är funkar den fortfarande och har repat sig sen det hände vid tolv. Men det är vatten i kameran!!
Den ligger nu och fönar sig, jag hoppas verkligen att den ska klara sig och att det inte är fullt med vatten i den.
Jag mitt hue har heller inte tecknat försäkring på den.
Hörde om någon turk på stan som kan fixa Iphone för en billig peng. Ska försöka hinna dit innan jobb imorgon och se om han kan fixa.
Hoppas!

2 kommentarer:

  1. Han är helt enkelt i värsta slyngelåldern. Hormonerna svämmar över lite och han kommer garanterat växa ifrån det. Det bästa är att igga honom så mycket som möjligt. Han vill ju att du ska reagera. Brotta ner? :) Han söker ju kamp.....

    SvaraRadera
  2. Ja, brottade och brottade, la väl mig mer på honom. Haha. Jag är som sagt inte alls förtjust i dom metoderna. Men när det känns som man testat allt och inget funkar så var det la värt och testa det med.
    Men inte funkar det heller.
    Vad menar du med igga? Att jag ska ignorera honom?

    SvaraRadera