onsdag 11 augusti 2010

Klantskalle!!!

Gick hem till pappa för att hämta en bag som jag ska låna av min lillebror nu när vi ska till sm:et i helgen.
Stoppade ner visakort och bajspåsar i samma ficka. Smart? Absolut inte.
Silahs gjorde det han skulle, vi hämtade bagen och gick hem. Tänkte att jag bara skulle lämna honom i lägenheten så han slapp stå utanför affären här nere. Kännde i fickan så mitt kort o nycklar verkligen låg där, och såklart så låg inte kortet där. Sprang ut och gick samma väg till pappa igen och tillbaka, inget kort låg någonstanns.
Gick inom kiosken här nere och skrev upp ett paket cigg och en ramlösa. Väldigt gulligt att jag fick det, är ju ändå där varje dag så hade knappast kunnat komma undan.
Pratade med Nadde hela tiden när jag letade efter mitt kort och fick samtidigt ett sms att någon talat in på mitt telefonsvar.
Lyssnade av det men ingen sa något, ringde ändå tillbaka. Och tur var ju det! Någon väldigt snäll människa hade hittat mitt kort och lämnat in det på Hemmakväll. Personalen där hade sökt på mitt namn och hittat mitt nummer. TACK snälla för det!
Skulle precis spärra kortet innan jag ringde tillbaka.
Mitt kort hade alltså trillat ut när jag tog upp en bajspåse ur fickan.
Tänk att det finns så underbara människor!

2 kommentarer:

  1. Ja... tänk att man har en så klantig unge!
    Säger bara... Suck!
    Mor €;)

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte... Äpplet faller inte långt från trädet har jag hört? Hur mycket kommer du sakna mig i helgen? hahaha

    SvaraRadera