torsdag 26 augusti 2010

Should I stay or should I go?

När jag gick gymnasiet "missuppfattade" jag ett och annat. Med andra ord gjorde allt utom det jag skulle. Kan säga att jag fikade och festade mig genom dom tre åren. Och med inställningen "det kan man fixa sen". Ganska dumt, men vi hade sjukt kul!
Summan av kardemumman är alltså: inte så bra betyg.

Har fått inse att "sen" är nu. Jag är inte gammal men blir knappast yngre. Är också expert på att skjuta saker framför mig, sånt som är lite halv jobbigt alltså.

Att läsa upp mina gymnasiebetyg är inte det bästa alternativet, hade istället tänkt gå 1 år på folkhögskola och söka mig vidare på den kvoten istället.

Så var det detta med att skjuta saker framför sig. Har hela sommaren haft en ansökan till Sundsgårdens Folkhögskola, redo att skickas iväg, här hemma. Har jag postat det? Nej! Men så i tisdags (sisa ansökningsdag var 1 maj) så tänkte jag att vafan jag skickar det så kan man lägga sin lathetsångest bakom sig.
Vad som även ska läggas till är att skolan började samma dag eller igår.
Dagen efter (igår) brevet hamnade i lådan ringer dom från skolan och säger att där är en plats över till mig. Det var nämligen en person som inte dykt upp...

Så då måste det ju vara meningen att jag ska börja där.
Imorgon ska jag dit och kolla läget så jag har ju inte till 110% bestämmt mig än. Men det lutar åt det. Det är nog dags att ta tjuren vid hornen och bara köra på! Som sagt man blir ju inte yngre...

Om jag nu tackar ja så börjar jag redan nästa vecka, dom andra har ju redan börjat.
Men jobbet då? Pratade med chefen idag "inga problem och självklart får du jobba extra här".

Nu får man bara hoppas att allt går vägen och att man får lite extra jobb. Kommer ju inte vara rik direkt!

Men det verkar ändå som att saker och ting faller på plats?
Hoppas det håller i sig!

Nu är det dags att krypa ner i sängen. Ska upp tidigt och åka till Danmark och banken imorgon.

2 kommentarer:

  1. Kul för dig Lollo! Håller verkligen tummarna för dig! Det kan ju bara betyda att du ska börja plugga.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Tror också att detta var meningen. Hur är det med dig och lill-loppan?

    SvaraRadera