måndag 20 december 2010

Bokhandlaren i Kabul

Första dagen på mitt lov är nu förbi men inte har jag legat på latsidan bara för att jag är ledig. Steg upp halv nio och började dagen med att damsuga och moppa golven sen gjorde jag mig klar för dagen, gick ut med S och käkade frukost när vi kommit in.
Sen gick jag ner i stan strax innan elva för julklappsjakt mötte Pernilla och letade fler julklappar som hon ska ge. När vi sprungit runt i alla affärer mötte vi upp Frida, Elin, Josse mfl. för lunch på Mezzo. Blev en runda till på stan sen, nu har jag kollat in det mesta som ska inhandlas imorgon. Ikväll gick jag och S en långpromenad med Josse i Pålsjö och ner längs havet.
Igår va jag och pappa och käkade på Haket jag åt oxfilé och kycklingspett med klyftpotatis och nån sås. Till efterrätt citron och vanlij glass med chokladsås, fint! Sen gick vi hem till pappa och jag visade Jay Smith för honom som inte sett ett enda avsnitt av idol, han tyckte att han var mycket bra!
Jag fick en kamera av pappa som han inte använder längre en Canon, så nu kan jag ta bättre bilder.

Imorgon ska jag möta mamma och vi ska handla julklappar efter det ska jag möta pappa för att  göra detsamma samt köpa en gran.

Tycker inte det är ok att man saltar så mycket som man gör på "promenadstråken" i Helsingborg. Hundarna börjar tom. halta för det svider så på dom. Fick dra upp Silahs i snön och torka av hans små tossor och välja en annan väg där det inte var salt. Dessutom tycker jag det blir väldigt mycket halare med det slasket som blir när man saltat och förövrigt förstör det skor OCH det blir skitigt. Jag anser det är bättre att skotta men låta det vara snö kvar som man sedan grusar på.
Nu ska jag läsa i min bok Bokhandlaren i Kabul av Åsne Seierstad, en väldigt bra och läsvärd bok.
Godnatt!

1 kommentar: