torsdag 30 december 2010

Safari

Idag har vi varit på safari på Söderåsen, Issa, Patrik, Erik, Gunilla och Fredrik och våra 7 hundar. Vi såg älgar, rådjur och var livrädda för att stöta på vildsvin. Men egentligen så såg vi bara hjortar. Patrik (stadsbo) har inte helt 100 koll på skillnaden mellan älg och hjort. Men oojjj va många dom var! När jag vandrade runt där i skogen ensam och la ut Silahs spår så hör jag hur det knakar till 15 meter framför mig där skuttade en hjort, en till, en till, ja, jag överdriver inte att dom var 20 st som kom på rad. Jag stod stilla och fick syn på hanen som kom sist och var dubbelt så stor som dom andra och hade horn på huvudet som liknade en älgs. Då kände jag att jag helst ville bli till snö. Han stod där och glodde på mig och jag började tassa bortåt med nätta kliv. Jag kände hur hans blickar brännde i nacken på mig. Nej, dom är väl inte argsinta direkt men om ni sett dom där hornen hade ni inte flinat åt mig när ni läser detta. :)
Silahs var jätte duktig i spåret, klev över en pinne med plockade upp/ stannade vi dom andra. Där var väl knappt en millimeter som det inte låg mat till hjortarna, hjortskit eller spår efter dom. Så mitt spår låg med andra ord i hjortarnas. Jag är alltså väldigt nöjd med S som klarade det fint.
Vi gjorde ett uppletande med retning till S, han stack direkt ut och hämtade leksaken och kom tillbaka.... NÄSTAN! Två meter framför mig stannade han, sen lekte han någon slags pillutta dig lek och tramsade.
Vi är nöjda med dagen och jag tackar så hemskt mycket för dom jätte goda mackorna och chailatten som Patrik och Issa bjöd på.
När jag kom hem slängde jag mig i duschen direkt för att värma upp mig själv. Sen kom Terese och hämtade mig så vi kunde åka och handla vin och mat till imorgon.
Det blir en lugn kväll imorgon, jag, Terese och Silahs. Vi ska laga mat och ha det trevligt.
På tisdag ska vi ut och spåra igen, nice!
Nu ska jag kolla på Victoria Secret`s show, äta godis och få ångest haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar