torsdag 2 december 2010

Nu är det jul här i vårt hus...

Den här har jag gjort själv, fin va?!
Julpyntat fönster
Och då undrar ni vad det här är? Det är min kära konstnärliga hund som varit i farten med en bläckpenna i min soffa. Lilleman kunde ju iallafall ritat på ett papper? Tips på hur man får bort bläckfläckar mottages. :)


Tisdag och onsdag har jag och Isabelle varit ute och gått med hundarna tillsammans. Idag var vi och spårade varsett spår på fält och den terrängen gick inte av för hackor och det underlättar inte när man inte ser var man sätter fötterna pga. snö. När vi hade lagt ut spåren tog vi alla fyra hundar (bebis Albin var också med idag) och gick en runda. Silahs är jätte duktig med Albin som springer efter S mest hela tiden och spanar in vad han gör, så sött!
När Albin blev trött i benen fick Ebba hålla Silahs koppel i munnen och jag bar på Albin, perfekt haha!
Sen gick vi spåren och det blir ju mörkt ganska fort så man såg inte så mycket, typ ingenting alls. Silahs var jätte duktig han missade en pinne, kan berott på dom färska kaninspåren som korsade vårt spår precis vid pinnen.
Oavsett så gick det hur bra som helst.
Har inte blivit någon lydnad på senaste man är ju inte super sugen att "stå still" i denna kylan. Måste ta tag i det snarast så vi inte tappar fokus.
Imorgon ska jag och några i min klass baka julgodis och göra ett pepparkakshus. Har bestämmt att vi ska göra Sofiero slott eller rättare sagt jag har bestämmt det. :P Om jag tagit mig vatten över huvudet återstår att se... ;)
Lite sovmorgon imorgon och den är så välkommen sååå!
Sleep tight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar