söndag 12 december 2010

Spår i Yngsjö

Imorse kom Isabelle och hennes mamma, Monica, och hämtade mig och min vovve för att åka till Ann Wanker i Yngsjö.
Vi började med att gå ut spåren och alla gick samtidigt. Efter en stund hade alla kommit tillbaka till parkeringen utom mamma Monica.
Efter en halvtimme började vi leta jag, Ann och Issa tog med Silahs och Ebba gick ner mot stranden och ropade för full hals. Men ingen Monica. Efter ytterligare en stund tog Ann sin Tira och gick spåret, tog alla apporter samt slutet, men ingen Monica...
Efter nästan två timmar kom hon tillbaka, ja, hon hade gått lite vilse om man säger så. Som tur var hade det inte hänt något!

Erik la ut spår till Silahs och jag la ut ett till hans Mira.
Silahs plockade upp två apporter och markerade en, vilket var alla förutom slutet. Första vinkeln "fuskade" han lite då han inte gick exakt i spåret utan korsade lite. Men andra vinkeln tog han perfekt. Slutet hittade han såklart det med jag var heeelt slut när vi kom fram till slutet efter att ha små sprungit i 30 cm snö. Var väldigt nöjd med min lille påg.

Vi körde även lite uppletande, Silahs är inte direkt super på att komma in med grejerna men en hejjare på att springa ut och plocka föremålen.
Däremot var han väldigt mycket duktigare på att komma in (om man nu kan kalla det så när han står 2 meter framför) än vad jag trodde. Bad jag honom att stanna så gjorde han faktiskt det så att jag kunde gå fram och leka lite med den fina leksaken han letat upp i snön.

Är super nöjd med dagen och tackar så mycket för idag!

Nu är jag hemma hos mamma, dagmatten skulle börjat imorgon efter att ha varit sjuk men har ställt in iallafall.
Jag och S sover här hemma för då kan han vara här till 11 ungefär imorgon innan mamma kör och lämnar honom. Vilket ju då innebär att han inte är hemma själv speciellt länge. Tack så mycket mamma!
Trots att jag redan ätit hemma kunde jag ju absolut inte motstå fläskestek, potatis, rödkål och gräddsås. Sååå himla gott jag åt tre portioner och nu ligger jag på soffan och jäser.
Hoppas att ni haft en lika bra helg som jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar