onsdag 30 december 2009

Stackars, stackars liten!


Min älskade lilla vovve ligger här helt utmattad och yr av smärtstillande med en skena och bandage på benet för att han brutit sin lilla tå. Jag tycker så himla synd om honom och har dessutom sjukt dåligt samvete. Jag vet att det inte är mitt fel och att det kunnat hända när som helst men jag har ändå dåligt samvete. Vet inte riktigt hur det hände för helt plötsligt så haltade han. Trodde först att det var en sträckt lårmuskel men då han verkade ha ganska ont åkte vi upp till djursjukhuset. Fick skjuts hem från skogen av en snäll dam som jag träffat förr. Sen ringde jag Steffi som körde mig upp till djursjukhuset. Steffi var tvungen att åka hem till Iz efter ett tag och efter 3 timmar fick vi komma in. Bruten tå och några tusen lappar fattigare är vi nu hemma (dom kan inte reglera med Agria efter kl. 17). Blir ingen stuga imorgon vilket är riktigt tråkigt men Silahs får inte ut och gå överhuvudtaget förrän det är läkt vilket kommer ta 4-6 veckor.
Jag vill bara gråta och dra något gammalt över mig.
Idag skulle jag vila ut eftersom jag varit helt sjukt trött i en vecka nu. Jag duschade årets längsta dusch, skulle gå en skön promenad med Silahs sen skulle jag och Steffi åka och handla till imorgon. Nu har allt gått åt skogen. Men bara min lilla fis blir bra igen snart så min sten i hjärtat kan försvinna!
På måndag ska han på återbesök och röntgas igen och eventuellt få en ny skena om det behövs. Nu tittar jag på Victoria secret show och äter choklad för att spä på ångesten lite till.
Tack så mycket för hjälpen Steffi, vi får fira nyår om 6 veckor igen!!!
Och tack damen som körde mig och min bebis hem (även om du mot förmodan läser här).

2 kommentarer: