onsdag 16 december 2009

SNÖ!




Wohoooo det är massa snö ute! Det är ljust och fint, det knakar under fötterna när man går och Silahs tycker det är skit kul. Jag är mer än nöjd och hoppas verkligen att det ligger kvar iaf ett par dagar.
Har städat här hemma idag det behövdes verkligen. Silahs var jobbigare än någonsin han attackerade damsugaren, jag sa NEJ, han ställde sig en bit ifrån och glodde en stund, attackerade igen, jag sa NEJ. Han hoppade ifrån och la sig i någon attackställning, låg där en stund för att sen försöka döda det hemska monstret igen. Silahs åkte in i vardagsrummet med en stängd grind framför sig som han ihärdigt försökte bita sig genom, tur den inte är av trä...
När jag var klar gick vi ut i snön och mötte Steffi och Izzy, hundarna busade i snön. Har ni tänkt på hur tyst det blir när det är snö ute? Bilarna hörs knappt, men gud vad dom gilder rundor nere på gatan, ser ganska roligt ut.
Har nu parkerat mig i soffan och tänker inte röra mig en meter.
Imorgon ska jag gå och hälsa på min lärare för att få planering, jag har nämligen tagit tag i att börja läsa upp mina betyg. Känns som att jag har en lång mörk väg att vandra. Men jag ska nå mitt mål och jag vet att jag kommer klara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar