fredag 25 december 2009

Juletid

Juldagen är för många en riktig "festardag", det brukar den även vara för mig men jag har jobbat. Nu är klockan två på natten och jag kom hem för en timme sen. Har roat med mig med att betala lite räkningar och annat upplyftande. Har druckit en kopp chai te och ska strax krypa i säng. Julafton var jätte mysig och jag fick fina klappar! Jag har tydligen varit snäll i år också?
Silahs blev jätte glad för sina också, han fick två ankor och tre ben. Han hämtade det ena paketet helt själv under granen och började öppna. Så tydligen kan herrn läsa nu med?
Han var minst sagt trött när vi kom hem från faster igår och har varit lite mör även idag. Mycket människor och annat att titta på bland annat katten som bjöd på en snyting. Det gick bra och Silahs förstod att den går man inte nära igen även om den trots allt var ganska intressant.
Jobbade natten till julafton fick sova knappt fem timmar för att sen gå på julfirandet. Idag började jag fyra och slutade vid tolv, men får ta scandlines hem då vi lägger upp i Helsingör. Imorgon är jag ledig, vi ska ut på rean jag ska se om där är någon tv till mig. Sen ska vi hem och baka julgodis för på söndag kommer min syster hem från Uppsala med sin sambo. Och lillebror med sin flickvän från Norrköping så då ska vi ha julafton igen! Mys. Fia ska träffa Silahs för första gången, det ska bli roligt. Hon har ju bara hört mitt tjat om honom i snart ett halv år, om inte mer. Tjatet började ju innan han var född... :p
Förresten så hann jag och Steffi inte provköra våra pulkor och nu är all snö borta. Hoppas verkligen det kommer igen, det är så mycket mysigare!
Nej, får bli sängen nu ögonen är trötta. Hoppas ni haft en fin jul hitintills! Nattinatti

Silahs julisar från mig


Från Silahs till Izzy

Från Izzy till Silahs

Dem är väl för söta som köper julklappar till varandra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar