söndag 13 december 2009

Mitt hjärta stannade

Dags för uppdatering då, på tiden... I fredags var det dags för lussebak igen men denna gång hos Steffi. Vi bestämde att Silahs och Izzy skulle leka av sig lite på gräsmattan innan vi gick upp. Dom hann knappt börja leka innan Silahs började vackla fram och tillbaka som om hans ben inte kunde bära honom. Plötsligt låg han avsvimmad på gräsmattan och rörde inte sig en millimeter. Jag sprang fram och trodde att han hade dött. Har nog läst lite för mycket för mitt eget bästa ibland. Lyfte upp honom och han vaknade till dock en aning groggy. Silahs var bara avsvimmad i någon sekund men det känndes som en evighet. Steffi sprang upp efter bilnycklarna och jag satt kvar nere på trappan med Silahs i famnen, jag skakade som ett asplöv. När Izzy och Steffi kom ner igen rusade Silahs ur min famn och började leka som om ingenting hade hänt? Ringde djursjukhuset som inte tyckte vi behövde komma upp då det troligtvis var ett blodtrycksfall. Men han skulle ta det lugnt och jag skulle ha koll på honom. Ringde även Gunilla, Silahs uppfödare, som sa detsamma. Tack för att du alltid finns där och ställer upp Gunilla!
Eftersom Izzy och Silahs oundvikligen leker med varandra och Silahs mådde bra igen och var som vanligt. Så bestämde jag och mamma att vi skulle komma hem med honom till henne istället. Eftersom han ändå skulle ta det lugnt. Då jag och Steffi skulle ha 6 gäster som stod vid dörren vilken sekund som helst så var det inte mycket att göra. Hade ganska dåligt samvete men hade ju aldrig "lämnat iväg" honom om han inte mått bra igen.
Blev lussebak, idolfinal och lite vin. Wallmans, Zoo och Helsing sen åkte jag hem till mamma och min lille vovve. Har praktiskt taget varit hos mamma hela helgen. Promenader i skogen, en sväng på stan med mamma, pappa och Sillen. Idag har vi varit en runda i skogen med Izzy o Steffi och efter det åkte jag och mammsen ut till Härliga Hem och kikade. Är på jakt efter ett fint överkast som sagt men har inte hittat något än, tråkigt...
Vad ska jag då önska mig i julis?
Ikväll har vi ätit stek och nu blir det väl en rulle på burken.
Lite bilder från lussebaket kommer här:
Behöver jag förresten nämna att lussebaket urartade?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar