onsdag 2 december 2009


Jobbade inatt vaknade vid två och gick till skogen med Silahs. Jätte skönt väder ute, kallt är det men när det inte blåser så tycker jag det är mysigt.
Silahs skuttade som bara den i skogen och jag knäppte som vanligt en del bilder. Nu har vi ätit lite båda två och ligger på soffan och vilar.
Man är rätt trött i huvudet när man jobbat natt.
Tänkte försöka mig på att klippa klorna på lillen, får se hur det går han har fått för sig att han samtidigt ska gnaga på min hand. Så det är inte det lättaste direkt, är så rädd för att klippa i pulpan. Har sett att det kommit elektroniska kloklippare som känner av pulpan och anger med olika små lampor om det är ok, på gränsen eller för långt in på klon. Undrar om dom är bra? Han har ju iof nästan bara vita klor så man ser pulpan men eftersom han inte är helt stilla så kanske det hade varit ett bra köp? Ja, vi får se. Funderar också på att beställa Oliver`s Pet foods julsäck med massa godis i till honom. Men jag vet inte han har så himla mycket godis redan.
Funderar på om jag ska läsa upp mina betyg och söka in till djursjukvårdar linjen, vilket det lutar åt mest, eller läsa till hundpsykolog. För hundpsykolog behöver jag inte läsa upp några betyg men samtidigt så undrar man ju hur stor efterfrågan är. Och tanken är ju inte att jobba på ett hunddagis, som det står att man kan göra...
Jag får ta tag i detta och se över mina möjligheter.
Nu ska jag ge mig på kloklippningen.... Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar