onsdag 2 december 2009

Det skär i hjärtat!

Har ju berättat förr att jag är en aning småberoende av blocket och läser där om hundar/ valpar för omplacering och försäljning. Såg precis en annons om en som dom kallade "problemhund". När jag läste vidare kunde jag se att anledningen till att han var en problemhund och att dom inte ville ha kvar honom var för att han bajsade inne?! Jag är ingen hundpsykolog men borde inte det med massa tålamod kunna tränas bort? Tragiskt att han ska behöva flyttas rundor så. Hoppas verkligen där finns någon vänlig själ som tar sig an honom och jobbar med hans skavanker istället för att fundera på att avliva honom.

Jag citerar: "Har funderat på om det bästa för bolt skulle vara att få somna in, men då han är en sådan underbar hund vill man inte det heller."

Tänker på dig stackars Bolt och hoppas du hittar dig en bra familj som älskar dig för den du är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar