måndag 7 maj 2012

Silahs var suuuppeeeer duktig idag på rallyn! Är väldigt nöjd och en gnutta stolt. Vilken utveckling han och jag har gjort, framför allt det senaste året. Många hårtussar har jag slitit från mitt huvud och gör ibland fortfarande men när jag tänker tillbaka så är Silahs "enkel" nu jämfört med innan. Han är väldigt mycket hund, milt uttryckt, men världens underbaraste, gladaste och snällaste vovve! Tänk vad han har fått stå ut med mig som första gångs ägare. Zelda hade vi ju i familjen och det är inte riktigt samma sak som att vara helt själv och inte ha så mycket erfarenhet. Idag byggde vi en "riktig" bana som vi gick en åt gången medan alla andra tittade på efteråt fick vi positiv och negativ kritik. Precis så har jag velat att vi ska göra sen vi började typ. :) Det är så bra för man ser ju inte själv vad man gör o inte gör. Man behöver andras ögon för det. Först ut var jag och Silahs, fin kontakt, vi kan skyltarna och momenten och framför allt så instämde alla i att man kunde se på Silahs att han tycker det är riktigt roligt! Så kul att höra! Vad jag ska tänka på är att inte sträcka kopplet, som jag gjorde 2 gånger. Måste tänka på det! Instruktörerna tycker att vi ska ut och tävla.... Vet inte om mina tävlingsnerver räcker för det. Det är snart en träningstävling hos vi2hundcenter, det hade vi ju faktiskt kunnat prova. Inte lika mycket prestige i det haha! Mamma tog lite bilder idag men min telefon har blivit knäpp och kan inte ta emot mms. Så ni får helt enkelt hålla tillgodo med kvällens bild på en ganska så trött Silahs. Idag tänker vi extra mycket på Emmelie som sorgligt nog har fått ta farväl av sin lilla katt, sov gott Alice vi ses i Nangijala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar