torsdag 24 maj 2012

Sova på kyldyna

Ännu en dag med strålande solsken!! :) Idag pallrade jag mig iväg för att träna vilket jag inte gjort sen i lördags. Inte för att jag inte velat utan för att det helt enkelt inte funnits tid. Jag prioriterar såklart att vara med S innan jag går iväg till jobbet tex. Men idag blev det äntligen av, 45 min core och efter det 20 min på cross trainern. När jag kom hem så kom strax därefter Silahs Dagmatte och gick en sväng med honom. Efteråt gick jag och Silahs ner till stranden så att han fick sig ett dopp och en lugn promenad fram och tillbaka. Blev stranden idag igen med Jennifer, jag gillar att sola lite för mycket för mitt eget bästa tror jag. Min bränna på ryggen gjorde sig påmind imorse när jag vaknade och nu när det är bedtime känner jag absolut det. Ryggen kokar men så kom jag på den briljanta idéen att jag ju faktiskt har en kyldyna i detta hushåll. Så nu ligger jag på den och det är verkligen fantastiskt skönt!!! Svalkar gott kan ni tro! Kul att den kommer till användning också eftersom att mister S inte vill ligga på den. :) Nu när det är sommar så är det så skönt att gå en lite längre runda precis innan det är sovdax. Det är varmt och ljust ute långt in på kvällen. På vintern vill man ju knappt gå ut mitt på dagen. Vi gick en runda på 30 min vid halv elva och passade även på att träna lite på att trava och stå, inför utställningen, gick super bra. :) Hög tid att träna på detta. Tabellen om hur varmt det blir i bilen får ni mer än gärna ta och dela. Väldigt viktigt att sprida detta. För dom flesta som har hund är det ingen nyhet direkt men ändå så är det många hundar som dör pga att de blivit lämnade i bilen på sommaren. Så det tåls att spridas och påminnas om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar