onsdag 10 mars 2010

Onsdag




Glodde på blocket som vanligt och vad finner jag?? JO en stackars amstaff valp på tre månader med klippta öron. Hur fan är det möjligt? Jag blir så arg och ledsen stackars lilla oskyldiga knyte. Någon dum jävel har suttit och klippt av dom små öronen för att han tycker att det är fräckt!!!
Vilka svin det finns rent ut sagt den människan hade fått veta att den levde om den kom i min närhet. USCH! Hade jag haft tid för en till hade han fått flytta hit direkt. Mår illa när jag tänker på vad han kan ha för öde att möta. Hoppas att det är någon vettig som ger honom allt han behöver som kommer ta hand om honom. Och inte ännu ett mongo som tycker att han är cool.

Gick till hundhängnet och där var bara massa unghundar i Silahs ålder och uppåt så dom fick han skutta med en stund.
Sen gick jag faktiskt ner till skolan och efteråt klappade jag mig själv på axeln. Firade genom att gå och köpa hundmat och ett ben till min lille vovve som låg hemma och väntade på sin matte.
Vi gick ut en runda och gick faktiskt bort till djuraffären igen för att jag kom på att jag ville väga honom. 27 Kg på pricken, han börjar bli stor min lille påg.
Har även hunnit med att städa här hemma. Imorgon ska jag träna lite extra med Silahs på gården.
Har precis tittat på It`s me or the dog och nu funderar jag på att snart gå och lägga mig.

3 kommentarer:

  1. Tyvärr finns det för många utan hjärnceller i våran värld! Man blir så arg så det ryker ur öronen. :(

    SvaraRadera
  2. tack, jo hans öron känns lite stora för den lille men han växer nog till sig ska du se. men shit din börjar ju bli en bjässe, 27 kg! inte illa duuu! :) hoppas allt är bra!

    SvaraRadera
  3. Bushundar! :) Silahs är så söööt, jag vill bara krama honom!

    SvaraRadera