tisdag 23 mars 2010

Smidigt!

Träffade upp Steffi när hon skulle gå till jobb vid tolv och gick med henne ner. Silahs och jag gick en sväng på Kullagatan, bra träning!
Det är alltid minst en som kommer fram och vill hälsa på Silahs för att dom "haft boxer förr", roligt!
Alla säger också att det är fantastiska hundar, jag kan inget annat än att hålla med.
Har pratat med Gunilla idag också, längtar till det börjar bli varmare ute då ska vi ses och träna oftare!

Jag och Silahs gick till Pålsjö tränade sitt (stanna) och inkallning gick jätte bra.

Silahs råkade springa in i en bänk när han jagade Izzy som vi mötte upp, smidig som han är. Och slog upp ett sår precis bredvid ögat. Lite större än en 50- öring och det kom blod. Kopplade honom och gick raka vägen hem. Ringde såklart min klippa Gunilla direkt och fick rådet att bara gå hem och vila och torka rent med bomull och kokat vatten.
Påvägen hem började det rinna blod ur näsan. Blev ganska rädd då. Kom hem och då hade det precis slutat. Ringde upp till djursjukhuset och dom sa precis detsamma som Gunilla, hålla koll på honom men dom trodde inte att det skulle vara någon fara.
Han sprängde väl nått blodkärl i näsan. Men varför är min hund så smidig?
Han är helt som vanligt och har ätit nu ligger han och sover. Är lite svullen vid ögat men det ser fint ut.

Ja jag säger då det!
Blev uppringd av Din Veterinär idag och Sillen har inte urinvägsinfektion, skönt!
Så hans kissande handlar antagligen om att lillponken börjar bli stor och ska bli könsmogen.

Silahs sitter fint och väntar tills matte kommer tillbaka igen. Han kan när han vill min lille plutt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar