torsdag 18 mars 2010

Sprutor, Utställning, halsband, badning, choklad och kiss

Idag har vi varit hos veterinären eftersom det fanns en liten misstanke om att Silahs skulle ha urinvägsinfektion. Dom sa till mig att jag skulle ha kiss med när vi kom så jag fångade upp det bästa provkisset (morgonkisset) i en plastburk. Hjälpte mamma att städa hemms hos henne för att hon skulle ha gäster ikväll och är nyopererad sen åkte vi iväg till Maxi och sen Din Veterinär.
När vi kom dit visade det sig att det där kisset jag burit runt på inte skulle användas ändå utan dom vill ha ett sterilt prov. Så då gjorde dom ultraljud på blåsan och stack in en nål genom huden o in i urinblåsan och tappade ut kiss.
Stackars min vovve varken bedövning eller lugnande, iof verkade det inte som att det gjorde speciellt ont. Han lyfte lite på huvudet precis när dom stack sen var det inte mer med det.
Och dom vet ju vad dom gör men mig hade dom aldrig fått göra så på utan bedövning det vill jag lova. Den där nålen kan få mig till att svimma tur att vovvarna inte förstår vad som väntar dom när dom ligger där för då hade det nog gjort mer ont...
Får svar på om det är urinvägsinfektion om några dagar. Om det inte är det så är det antagligen att han håller på att bli könsmogen. Och inte vet att han ska skvätta och inte kissa rakt ut i varken min eller hans säng...
Efter veterinärbesöket for vi ner till båten för att jag skulle jobba. Mamma tog med sig Sillen hem och sen körde hon hem honom till mig vid fem så passade min lillebror honom här hemma tills jag kom hem strax efter 22.
Imorgon är det badning och intensiv träning på att min lille vovve inte ska passa hela tiden.
Jag behöver ha hem min syster NU kan någon flyga ner henne från Uppsala till mig?!?!
Ska packa en go utställningsryggsäck också, får INTE glömma halsband och koppel som han ska ha när Gunilla och Sillen springer i ringen. Men det lär jag inte göra heller, har oftast ganska bra koll på sånt. Kommer säkert glömma det nu bara för att jag skrev det.
Ni får hålla tummarna för oss på lördag och be för att han inte passar i ringen!

Har haft ett mindre kaos på jobb sen igår så idag fick vi varsin chokladask för att vi är så bra!
Positivförstärkning det gillar vi, haha :P

1 kommentar: