söndag 7 mars 2010

Våren är nog här snart eller nu?

Känns som det är dags att ta tjuren vid hornen och skriva några rader här. Har jobbat tors, fre och lördag och det innebar att jag skulle kliva upp 04.30 alla dagarna. Så jag har varit ganska död på kvällen eftersom jag knappast går hem och sätter mig när jag slutat jag har ju bla en dog som ska aktiveras.
Igår var vi några stycken hemma hos Jocke dom flesta skulle ut jag drack en cider sen höll jag mig till ramlösan. Gick hem vid elva var så trött dessutom låg min vovve hemma själv och väntade. Men det var trevligt! Ska du ha dig en stänkare?
Idag är det helt underbart väder ute det har det varit nu hela veckan men det är lite varmare idag.
Jag, Steffi, Sara och Lisa skulle egentligen ut och träna med våra hundar idag men vi sköt upp det till på lördag, då ska vi till Storegård istället, ska bli kul. Har aldrig varit där innan.
Extra roligt att Lisa ska med eftersom hon är instruktör så att det blir lite organiserat, hör du det Lisa? :P (det var henne vi gick valpkurs hos)
Blir tre heltokiga boxrar och lilla Izzy.

Eftersom det inte blev någon träning idag gick jag och Silahs istället ner på gården och tränade och lekte sen gick vi en sväng i Vikingsbergsparken, nu ligger han och nannar.

Jag trodde jag skulle hitta en överbliven dörr till min garderob/städskrubb/skämskammare i källaren som jag kunde ta och måla om idag. Men där var ingen däremot stod där två stycken i ett förråd som är olåst men jag tror inte det är så bra om jag bara tar en. Får ringa värden imorgon, är trött på att ha kompostnät in där. Vill inte se det mer haha

Vad ska jag göra nu då? Jag hade velat vara ute hela dagen men jag är trött på pålsjöskog och dessutom kan man knappt ta sig fram där. Inga lugna isbanor som regerar på stigarna, livsfarligt! Men förhoppningsvis är det barmark där snart.
Längtar till våren!!!

Kanske, kanske blir en liten shoppingrunda på Familia idag om mamma ändå skulle dit, får se.

Nej, nu ska jag nog ta och beställa nått kul på nätet, ett regntäcke kanske? Snart kan han inte ha vintertäcket längre för det blir ju för varmt, hoppas jag...

1 kommentar:

  1. hahahhahah vilken press d blev nu!!! ;-) näää det ska bli hur kul som helst o se vad storegård har att erbjuda :-) Och äntligen träna sina egna odjur lite som har legat i dvala under tiden man drog igång med hundskolan men nu jäklar ska d bli andra bullar :-) // Lisa med huliganer

    SvaraRadera