tisdag 16 november 2010

Kursen igår

Vi har två instruktörer på kursen, Olle (som gapade på mig) och Bertil.
Bertil var sjuk igår men hans dotter, Lotta, som också är instruktör var med igår istället.
Vi började med en platsliggning, S skulle få ligga mellan två tikar vilket jag var glad för. När jag är påväg fram till min utsedda plats så står en tant med sin collie på vänster sida och en engelsk springer spanieln (den som S rök ihop med första gången) på höger ca 3 meter från oss på varje håll. Silahs tittade inte ens på dom hundarna utan gick bredvid mig, då skriker hon med collien "håll i hunden nu". Jag var ganska snabb på att svara "nu får du ju ge dig, han är inte farlig".
"Ja, men hon kanske är rädd" sa tanten och pekade på Kia som har spanieln.
Låtsades som att jag inte hörde och vi genomförde vår platsliggning. Jag gick ut i kopplets längd och S försökte inte springa därifrån en enda gång. Satte sig upp någon gång men inte mer än så.
Efter platsliggningen delades vi upp i två grupper jag och S, Emmelie och Vilda och en annan med sin golden tik. Lotta var vår instruktör och det är jag väldigt glad för. Hon är jätte bra och gav mig en del bra tips.
Olle pratade knappt med mig och verkade ganska "tvär" men försökte vara trevlig emellanåt.
Jag däremot körde på min överdrivna trevlighet.
Kursen gick väldigt bra och jag var nöjd och glad för att vi haft Lotta.
Jag var dock inte med på teorin, tycker nämligen att det är sjukt tjatigt att sitta och lyssna i 45 minuter på hur man dömer och betygsätter en lydnadstävling för femte gången.
Lotta berättade för mig innan jag gick att hon skulle tala om för gruppen vad skillnaderna är mellan en hane och en tik.
Önskar att vi haft någon som Lotta som vår instruktör, men man kan inte få allt.
Ska försöka ta mig genom denna kursen så gott jag kan.
Det är mindre kul att få stämpel på S som mördarhund efter en liten ofarlig incident.
Idag har jag och Isabelle varit ute på långpromenad med doggsen, vi gick mest på åkern och fixade fina platådojjor av lera.
Nice!

Har pluggat hela kvällen och nu ropar sängen.
Imorgon är det träning på klubben med Issa & Company.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar