fredag 9 april 2010

Köpenhamn






I förrgår var jag och fikade med Issa och My, flera år sen vi umgicks sist så det var roligt.
My berättade att hon också hade feriekort att lämna in så vi bestämde oss för att åka in till Köpenhamn som igår. Gick smidigt och mina pengar fördes över direkt. När vi åkte vidare till Mys Feriefond (eftersom vi av någon konstig anledning har olika feriefonder men båda jobbar på båt) tog vårt flyt slut för helt plötsligt skulle hennes kort vara stämplat av hennes chef? Ja, tydligen råder det olika regler för vem som jobbar när man kommer dit.
Efter vårt Feriefondande åkte vi in till ströget gick i affärer och åt Nacho Kyckling. Stod på menyn att tallriken räckte till två personer. Den tallriken var MEGA stor och hade nog räckt till en hel familj.
Colan var verkligen American Style den med. Sen kostade den 50 DKK så då ska den ju vara det också.
På ströget delade en tjej ut flyers som vanligt är man väldigt snabb på att säga nej tack och inte lyssna på vad dom säger. Men mina vänner, på ströget ska man nog höra efter vad dom säger ibland. För när vi gått förbi sa vi i mun på varandra "sa hon 100 kr på Monkey?"
Nästa tjej som delade ut tackade vi och tog emot presentkorten och traskade sen efter maten in på Monkey och fyndade. Jag köpte en t-shirt som kostade 130 dkk men eftersom jag hade fått 100 kronor i present precis så betalde jag 30 danska. Det är vad jag kallar fynd!
Efter att ha gått genom en himlans massa affärer valde vi att sätta oss på tåget hem. Blev en sväng inom Gina köpte två linnen, en tröja (ännu en randig) och ett par jeans.
Åkte sen hem till mamma som passade Sillen och hade fredagsmyyyys!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar