onsdag 14 april 2010

Tonåring

Blev som vanligt en lång promenad imorse med Sillen, tränade lite smått blev en del inkallning. Han kan när han vill det lilla monstret! Träffade en boxerhane som vi faktiskt träffade igår med så dom fick hälsa lite idag igen.
Ringde Frida och tjatade om fika men fick ett blankt nej eftersom hon skulle fixa lite grejer som hon skulle gjort i en månad nu.
Tog inte lång tid innan hon ringde tillbaka och hade ändrat sig, en liten fika kunde vi allt hinna med! Det var ju så himlans fint väder.
Sagt och gjort vid tolv traskade vi ner i stan. Frida handlade jätte söta Ralph Lauren kläder till hennes systerdotter som föddes inatt! Jag vill också ha en systerbebis Sofie!!! Men det kan jag väl glömma...
Mötte upp Steffi när hon hade lunch och gick till H&M och som vanligt kan inte jag hålla plånboken i styr. Köpte två linnen och en t-shirt.
Frida bokade en tid för tattuering (dock inte på H&M). Jag blir bara mer och mer sugen men kan inte bestämma mig. Vill ha nått på handleden och sen bygga ut/göra en till på ryggen.
Steffi gick tillbaka till salongen och jag och Frida satte oss på Espresso House för en fika.
Det blev faktiskt ganska kallt på eftermiddagen och vi latade oss genom att ta bussen hem.
Hämtade Silahs och gick bort till djuraffären för att se vilken bur som skulle passa. Såklart ingen av dom storlekerna som dom hade. Den ena var precis för liten och den andra var mega stor.
Silahs valde en boll själv, skrik rosa är den, jag tyckte ju att han skulle ha en grön men det blev inget med det. Bollen bar han i munnen hela vägen hem. Ja, hur skulle han annars bära den kan man ju fråga sig?

Tog en liten powernap sen kom mamma och hämtade oss. Käkade hemma hos henne och sen bar det iväg till utställningsträning.
Vi var jätte många, blev tre stora grupper. Efter första halvlek var jag duktigt trött på min tonårspojke som tramsade nästan hela tiden. Funderade allvarligt på att åka hem igen. Men så lätt får man inte ge upp. Efter pausen hade han lugnat ner sig väldigt mycket och om instruktören får säga det själv "boxern har gjort väldigt stora framsteg sen klockan halv sju".
Nästa kommentar "boxern är en mycket trevlig hund, väldigt fint exemplar".
Självklart var han inte helt färdigtramsad då heller. Det han gör är att han biter i kopplet, morrar lite och hoppar. Bita i min jackärm är också kul. Det tycker INTE hans matte!
När kursen var slut pratade jag lite med instruktören och frågade om hon trodde att jag kommer få bort detta beteende. Tänker skryta lite mer nu faktiskt. Såhär sa hon "Du är fantastiskt duktig med din hund, dom flesta här fattar inte vad det är du gör men du gör helt rätt. Har du haft hund innan? Det kommer inte bli några problem för dig att ta bort det där du är väldigt energisk och det kommer bli hur bra som helst. Fortsätt med det du gör det är jätte bra. Jag hoppas vi ses nästa gång".
Jag blev tre meter längre och med ett stort leende på läpparna gick jag stolt därifrån med mina duktiga tonårsvän!

Förresten Silahs har börjat skvätta dock utan att lyfta på benet, haha väntar med spänning.
Gunilla berättade att när deras hane som dom hade en gång skulle lyfta på benet för första gången så lyfte han två ben samtidigt och ramlade. Det hade jag velat se, Haha!

3 kommentarer:

  1. Tänk på att det bara är 2,50 till taket, så Du inte slår i huvudet, när Du växer av stolthet:)
    Bra jobbat

    SvaraRadera
  2. Haha ja hade vi vatt inomhus så hade jag stått dubbelvikt men utomhus så funkade det :P

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Man SKA vara stolt över sina insatser!! Jante-lagen är S-K-I-T!:)

    SvaraRadera