torsdag 8 april 2010

GAAAHH

Vilken mögtant vi har på lönekontoret!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi avlösare har som ni kanske förstår ingen semester att ta ut, utan får det i pengar istället.
Det skickas hem en lapp från Feriefonden i Dk hem till våra brevlådor. Den lappen ska fyllas i och skrivas under. Chefen på jobb sa att den även skulle skrivas under av lönetanten, vilket nu i efterhand har visat sig vara fel. Det har nämligen ändrats men skit i det. Lönetanten kom ombord denna fredagen när jag jobbade och jag bad henne skriva under. Hon sa att hon var tvungen att stämpla lappen också så hon erbjöd sig att ta med lappen så att hon kunde stämpla och skicka iväg den på måndagen. Måndagen INNAN påsk...
Nu har jag pratat med Feriefonden varje dag sen i tisdags och dom har fortfarande inte fått lappen. Lönetanten är såklart på semester till på måndag. Driver hon med mig eller?
Hur fan kan man jiddra med någon annans pengar så? Hade hon skickat iväg lappen som hon lovade hade jag haft dom pengarna för flera dagar sen.
Feriefonden skulle skicka hem en ny lapp till mig och sa att om jag skickar tillbaka lappen med en gång så skulle jag ha pengarna i mitten på nästa vecka. Ja, det finns väl inte mer att göra åt det.
När jag ringde och sökte lönetanten så svarade hennes vänsterfot och sa att min lapp inte låg där så hon hade absolut skickat iväg den. Ja, eller inte!
Sen sa hon lite spydigt att det tar ändå nästan en månad innan man får dom pengarna.
Nej, tant så är det inte man får dom på en gång!
Vad lär vi oss av detta då? Jo, det blir alltid bäst när man gör saker själv. Och lönetanter som inte har respekt för andras pengar ska inte jobba med dom heller.
Ja, jag blir bitter av sånt här, mycket bitter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar