tisdag 20 april 2010

Mogwai?

Efter det trevliga mötet med grannen gick vi som sagt en sväng. Kom hem och åt frukost Sillen ville inte ha sin. Pratade med Sofie som kom hem från Holland igår och vi bestämde oss för en promenad. Tjugo minuter senare sågs vi vid Pålsjöskog och gick en långpromenad.
Sprang hem och gjorde oss iordning sen kom hon och en tjej som heter Emma och hämtade mig.
Käkade lunch i stan och Issa slöt upp, vi satt ute men det blev alldeles för kallt efter ett tag. Gick i lite affärer i stan jag köpte två nya koftor på Gina för bara 49 kr styck. Perfekta under skinnjackan och till sommaren, nöjd!!
Var hemma vid fyra och har bara fixat och trixat lite här hemma. Fått upp min nya lampa och planterar ut två pelargoner på balkongen, frågan är om dom överlever nätterna? Bytat blommor i vardagsrums fönstret så nu står mina fina orkidéer där. Den ena fick jag i lördags av Helen och Louise, söta!
Den andra har jag väl halvt haft ihjäl ett antal gånger, men så plötsligt hade den knoppar och nu blommar den! Jag blev ju ganska nöjd faktiskt. Har haft två plast orkideer på pinne som man petar ner i krukan innan. Skulle rätta till plastpinnen och trycka ner den bättre i krukan, vad gör Louise då? JOO då tar hon i den riktiga och trycker till, såklart knäckte jag den. Braaa! Men den blommar fortfarande funderar på att limma den eller nått, haha! Den är inte helt av med andra ord.
Ligger på soffan nu och glor på Desperate Housewifes funderar på om jag ska sluta upp med dom andra på Mogwai vid elva. Om jag inte hunnit somna här innan vill säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar