torsdag 15 april 2010

Hallååå Tjockhue!

Har hållt mig väck från stan idag av den enkla anledning att det är det mest effektiva sätt att inte shoppa. Gick en skogspromenad med Silahs imorse snart är det sommar för det var hur varmt som helst när vi var ute. Har städat här hemma och tagit det lugnt. Jag måste lära mig att man kan vara hemma en hel dag utan att få myror i brallan. Kan dock inte sitta still men varför ska man göra det?
Klockan sju kom Pernilla och hämtade mig för att vi skulle handla till middagen vi ska ha på lördag. Nu har vi bara vinet kvar, det köper jag på båten imorgon när jag jobbar.
Börjar 10.30 och slutar 20 imorgon och på lördag börjar jag 06.30, nackskott på den!
Söndag blir det sovmorgon, börjar 14, kan behövas eftersom vi som sagt ska ha middag på lördag.
Tittar på en dokumentär om Octomom på fyran just nu. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det hela. Att ha åtta spädbarn samtidigt kan jag iallafall konstatera att jag aldrig skulle orka med!
På eftermiddagen blev det årets första promenad utan jacka, fint!
Förresten även på Maxi kan man hitta nått som man bara måste ha. Tex en ryamatta för 99 kr däremot vet jag tydligen inte hur långt 140 cm är så det blev inget med att ha den i hallen. Men den blev lika bra nedanför sängen i sovrummet. Silahs tror att det är hans nya sovplats så han bäddar med den hela tiden... Hmm!

Pernilla lånade min telefon när vi var och handlade och ringde sin mamma.
Lite senare ringde Terese vilket jag missade. När jag kom hem igen ringde jag tillbaka till Terese, trodde jag. När hon svarade sa jag "hallå tjockhue" (ja, vi är så söta mot varandra ibland) fick ett " "eee va" som gensvar och strax därefter ett asgarv. Ja, jag hade ju såklart råkat ringa upp Pernillas mamma och öppnade med denna trevliga fras. Tur att man känner henne och kan ursäkta sig lite kvickt. Ska dubbelkolla så jag ringer rätt nästa gång. Sorry Lena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar