tisdag 13 april 2010

Ny jacka

Igår råkade jag köpa en ny jacka som jag är väldigt nöjd med, behövde faktiskt en sån. :P
Ska försöka ta en bild sen.
Igår ringde jag och sjöng en liten skön sång på morgonkvisten för Pernilla "sommar, sommar och sol havet och vinden en doft av caprifol". Efter detta kunde hon såklart inte tacka nej till en morgonpromenad. Vi gick längs havet och var ute i säkert två timmar. Trodde mina händer skulle trilla av när vi kom hem för att Silahs drog så mycket. Gå längs havet i kombination med att jag har en vän med mig som jag går o pratar med hela tiden resulterar i att Silahs tror, trots tillsägningar att han får gå hur han vill. Sen när vi satte oss vid en grillplats borta vid vikingsstrand är han hur duktig som helst och springer inte iväg eller hittar på hyss. Mer än att han ihärdigt försökte demolera stocken man sitter på runt grillen. Men det tyckte jag iof var ok... :P
Efter promenaden gick jag hem och gjorde mig iordning sen vandrade jag ner i stan och mötte upp Pernilla igen. Vi satt nere i Norra hamnen i "heta hörnan" det var riktigt varmt (därav namnet) så jag satt faktiskt i linne. Så gott!
På kvällen var det kurs Silahs är jätte duktig och får massor med beröm. Men det märks när han tycker att det händer för lite för då börjar han dumma sig och biter i kopplet och har sig. INTE ok!
Idag var jag ute och gick i en timme imorse med Silahs sen hem och fixa mig. Gick hem till Frida och väntade på att hon skulle bli klar. När hon äntligen var det gick vi ner i stan och käkade lunch med Steffi. Vi gick vidare och inhandlade ett sånt plastskydd till skärmen på min telefon. Sen blev det en cider till mig och ett glas rosé till Frida på Hamnpaviljongen. Nu är jag hemkommen och sitter i soffan.
Ska iväg och klippa mig om ett tag, gott!!
Imorgon är det utställningsträning på klubben. Hade inte höjt på ögonbrynen om dom ringer från jobb och frågar om jag kan jobba just imorgon bara för det.
Vill ni veta en sak?
Det är fullt med vitsippor i skogen som alldeles snart slår ut!!
Och ni vet väl att "vitsippor ute i backarna står, niger och säger att nu är det våååår!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar