lördag 10 april 2010

Bonnkalas

Har jobbat hela dagen idag hann dock med en långpromenad och en sväng till djuraffären. Handlade ett nytt halsband och MASSA ben till min lille gossevovve.
Ikväll när vi gick av båten klockan 22 kunde vi inte köra iväg för att bonntöntarna från alla Helsingborgs kringliggande hålor var där och hade.... STREETRACE såklart! Är det ett skämt eller? Där var säkert 200 pers som stod längs vägen. Pappor med sina söner och filmkameran i högsta hugg. Hur fan tänker dom? I rondellen körde dom med skrikande däck säkert 20 varv runt, runt. Samtidigt som det stod hur mycket folk som helst iii rondellen! Är dom inte mer rädda om sina liv än så?
Röken låg tjock som dimma och avgasrören smällde.
Lyckan var när Scandlines släppte av sina bilar och lastbilarna kom, då hakade vi på eftersom dom stannar upp bonnekalaset för en stund.
Jag säger då det, jag måste blivit gammal eller iaf äldre för om jag inte minns fel (vilket jag såklart inte gör) så tyckte jag en period i mitt änsålänge ganska korta liv att det där var lite häftigt ändå... Haha USCH!
Tur att man växer till sig med tiden :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar