onsdag 16 mars 2011

Fokus

Det var väldigt givande att träffa S dagmatte Mayvi idag.
Vi började med att gå ut på gräsmattan bakom hennes hus för att hon skulle få se vad och hur S gör när han börjar kampa med min arm och naturligtvis vad jag gör.
Det tog väl knappt 5 minuter så hade jag triggat igång det och då gick vi in och pratade.
Jag fick massor av tips och idéer och framför allt så ska jag ställa om min hjärna. Belöna rätt beteende och ignorera olaterna. Jag har ju tyvärr fokuserat en del på det dåliga och fastnat i det mönstret istället för de bra men det ska bli ändring på det nu.
Jag tror på det här och det SKA fungera!
Fick även låna ett antal böcker som jag ska läsa.
Tack så hemskt mycket Mayvi för att du tog din tid för att hjälpa mig!
Nu är det BB och sen ska jag lägga mig i sängen och börja läsa någon av böckerna.
Imorgon är det skola och en spännande intervju med en person till mitt specialarbete.

1 kommentar:

  1. Belöna rätt beteende och ignorera dåliga=Klickertänk! Helt min melodi! Fungerar alltid med lite tålamod! Lycka till!

    SvaraRadera