onsdag 30 mars 2011

Nu har jag äntligen lämnat in mitt specialarbete till skolan, riktigt skönt att ha det färdigt! Är rätt nöjd med arbetet och för er som inte vet så har jag jämfört Sveriges och Danmarks prostitutions lagar (Danmark har ingen) och dessutom fick jag via en vän kontakt med en tjej som nyligen tagit sig ur prostitution. Hon ställde upp på en intervju vilket var väldigt intressant men samtidigt fick man sig en tankeställare.

Promenaden idag innehöll som vanligt "inte dra" övningar hela promenaden, stannade till och tränade lite lydnad till S "slog över" och vi fortsatte vår promenad. Sen fick S springa o busa lite lös i skogen han måste ju få sträcka ut lite också :P
Påvägen hem mötte vi en söt boxerflicka som var ungefär lika gammal som Silahs, vet inte vad hon hette men kom från Emertons. Dom fick busa lite kopplade var ingen bra plats att släppa på + att vi hade 4 andra hundar precis bredvid.
Det var väääldigt mycket hundar och människor i skogen idag men så är det ju alltid när det är fint väder, helt plötsligt har alla hund. Är inte dom ute o går på vintern by the way?

S har idag blivit avmaskad och fått majsvälling nu på kvällen innan nattedags, hoppas på en lite lugnare mage. Den är iof bättre nu med det nya fodret men håller tummarna för att detta ska hjälpa till ännu lite mer. Han ska även få mat 3 gånger om dagen istället för 2. Ja, vi får la se. :)

Vet inte vad mer jag har att bjuda på idag....
Jo! Just det jag ska kräka av mig lite tänkte jag.
Hur i helvete tänker man när man kastar glas på marken?!?! Överallt där jag går med min hund som naturligtvis inte har skor på sig som jag ligger det glassplitter! Tom. i skogen är det något pucko som roat sig med att krossa glas mot en sten.
Riktigt idiotiskt!

Och nr 2 plocka upp hundskiten för i helskotta! Orkar man inte plocka hundskit ska man inte ha hund! Det ligger om möjligt lika mycket hundskit överallt som glas.
Sjukt äckligt!

Så det var de det... :)

På lördags ska det skrivas högskoleprov heeeela dagen, skulle öva till det tänkte jag, tiden börjar rinna ur.
Och jag själv känner mig som en urvriden disktrasa.
Hade behövt sova i 24 timmar och få lite sol i ansiktet, det har jag iof fått idag när jag och S solade på balkongen men vad är det med vårsolen, får man ingen solbränna av den eller?
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar