söndag 13 mars 2011

Lera


Marken har tinat och våren är runt hörnet med detta är det alltså ganska lerigt i skogen och på åkrarna. Det sket Silahs i och körde ett antal ärevarv i gyttjebadet, men kul det hade han!
Så när vi kom in åkte han i badet det blev ett mindre kaos här hemma... Silahs halkade i badkaret (har slängt halkmattan för den hade blivit äcklig) jag trodde att han slog sig (tror att han är en porslinshund) lyfte upp honom snabbt för att se så att han inte gjort det. Vilket han inte hade utan fick någon typ av glädjefrispel, dyngsur, och hoppade/ kutade rundor i halva lägenheten. När han lugnat sig sa jag till honom att vänta fint utanför badrummet medan jag la en handduk i botten på badkaret. När jag vände mig om var Silahs borta, han hade då förflyttat sig, självklart fortfarande dyngsur, upp i min säng! Ja, ni kan ju tänka er själva hur det såg ut här innan vi var färdiga, typ som i Japan. (Äe förlåt jag menade inget illa det är fruktansvärt det som hänt, det bara slank ur mig.)
Klippte lite klor igår också dom växer som ogräs fram men nästan inget bak, kan det kanske bero på att dom slits ner bak när han drar och skjuter i från med bakebenen, kanske? :P
Efter att jag städat upp översvämmningen och badat mig själv gick jag en sväng hem till pappa sen vidare till Jocke där det var Melodifestival-vin.
Jag drack ett glas vatten, och när klockan var tio var jag så himlans trött så att jag gick hem. Gick ju trots allt upp halv fem på morgonen så jag var ursäktad. Satte mig i soffan med datorn i knäet och skulle skriva i bloggen men innan jag visste ordet av deckade jag och vaknade med en måttligt varm laptop i knäet 2,5 timme senare. Jag masade då mig in i sängen och sov till nio imorse.
Hoppade upp och städade här hemma + två runtkvarterettrundor sen kom min käre far och hämtade mig och körde mig till min älskade båt för arbete.
Slutade halv åtta och när jag kommit hem kom min käre mor och lämnade Silahs, för hon har passat honom idag igen och det är jag verkligt tacksam för!
Viktigast idag var att jag hann hem lagom till solsidan och nu glor jag på BB. Jag har en hatkärlek till Big Brother som inte går att beskriva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar