söndag 20 mars 2011

Narkotikahund

Terese kom ombord idag och skulle tura en vända med några vänner jag slutade samtidigt som dom skulle gå av så att jag och TT gick tillsammans.
När vi skulle passera tullen så stod där som vanligt ett gäng tullare med sin narkotikahund, vi gick förbi hunden men plötsligt så sprang den efter oss. Naturligtvis plockade dom in oss och vi fick börja tömma fickorna, när jag drog upp en hel näve hundgodis ur fickan började tullaren flina, "där har vi det" sa han och det var tur han hade öron annars hade smilet gått runt hela huvudet på honom.
Ja, TTs tullare gav sig dock inte och fortsatte sin visitering medans min bad mig stoppa ner det jag hunnit dra upp ur fickorna igen.
Ja, det var det. Varför känner man sig skyldig fastän man aldrig skulle tänka tanken i sånna situtationer? I don`t get it!

Häromdagen fick jag hem en bok om klickerträning av Anders Hallgren som jag beställt.
Ska läsa den så fort jag läst ut alla dom böcker jag fick låna av Silahs dagmatte.
Nu beställde jag precis två böcker till, såklart var den ena restad så det skulle ta extra lång tid innan jag får dom men då hinner jag väll förhoppningsvis läsa ut dom jag har på hög här hemma.

Imorgon är det skola och snart dax för sängen!

Mamma hade gått en lång promenad med Silahs i Pålsjö idag där va massor med människor och hundar på söndagspromenad. Mamma har flera gånger talat om hur duktig han var och då har han varit väldigt duktig! Blir väldigt glad av att få höra sånt! :)



Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar