onsdag 16 mars 2011

Hundmöten

Blå himmel och sol!!! men vinden den blåser som aldrig förr...
Jag och Silahs gick en promenad i skogen innan och han var super duktig vid hundmöten. Det gäller att jag hinner fånga hans uppmärksamhet med leksak/pinne innan han hinner spana in sig. Sista hunden vi mötte började morra på S och inte ens då svarade han! Så alltså vet jag hur jag kan förebygga det men när ska man ställa kravet att han går där utan att jag håller i en pinne/ leker med honom när vi passerar? För inte ska jag väll behöva leta pinnar i all evighet?
I vilket fall så var jag väldigt glad och nöjd efter promenaden idag. Det går upp o ner det där, igår slet jag nästan mitt hår efter promenixen.
Om en timme ska vi hem till Silahs dagmatte för att se om hon kan hjälpa oss och komma med bra tips så vi kan komma vidare med att hoppa och bita mig i armen. Sen vore det väldigt intressant och få reda på hur hon fått S till att sluta dra.
Återkommer när vi kommit hem igen!
Ha det bra sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar