torsdag 4 februari 2010

Friskus

Tassen är frisk!!!
Så skönt att få det bekräftat och få en friskförklaring. Fick örondroppar till örat där han fått fukteksem efter att han haft tratten på så länge innan, Gunilla du borde bli veterinär.
Sen pratade vi lite om hur långt man får gå med en 7 månaders vovve. Och fick höra att det egentligen inte finns några belägg för att det skulle vara skadligt för en valp att gå lite längre.
Däremot orkar ju inte en liten valp så mycket så man ska ju ändå ta det försiktigt när dom är små.
Men det är tydligen bara att köra dock ska man ju inte motionera, det ska man vänta med tills dom blir lite äldre. Sen skulle jag tänka på att ju mer man går med dom nu ju mer kräver dom senare med andra ord det blir ingen mil om dagen för då är jag väl körd när han är 1 år.
Men långt får vi gå, ÄNTLIGEN! Nu kan man sluta tänka på vad som är för långt hela, hela tiden.

Igår var vi hemma hos Steffi och Silahs har ju aldrig varit där mer än in och ut två gånger sen han flyttade hem till mig med andra ord sen han var 8 veckor.
Dom lekte en stund sen slutade dom faktiskt på eget bevåg! Silahs försökte dock få igång "tanten" igen men utan framgång.
Han har ju som sagt aldrig varit där innan så han hittade ingen bra plats att ligga på och gick runt och kollade läget överallt
När vi åt lyckades han (vilket han faktiskt aldrig gjort förut) sno min tortillias när jag var ute i köket och drog ner den på Steffis vita matta, braaa Sillen! Tur det finns starka rengöringsmedel now days.
När han leker med Izzy så är det precis som att han inte "har tid" att kissa så helt plötsligt sätter han sig och kissar mitt i allt stoj inomhus även det på mattan.
Som sagt när dom slutat leka så gick han rundor överallt hela tiden jag tänkte att jag skulle gå ner med honom i pausen men ack så felbedömt Silahs skulle ut NUUU så han sätter sig och BAJSAR i köket. Här ska tilläggas att Silahs inte bajsat inne sen han var 9 veckor gammal.
Fel av mig som läste av honom fel men eftersom han gått runt så hela tiden och även gjorde det efter han bajsat så var det inte helt lätt att läsa av.
Nu är väl Silahs portad där hemma ändå haha.

Idag har jag äntligen tagit tag i mig själv och gått ner till Lärocentrum som det heter nu förtiden och fick min planering för Företagsekonomin B. Jag hade ju glömt bort hur tjock den boken var fyfan jag fick svettningar. Den är ju som en bibel! Ingen lugn planering hon slängde fram heller. Men det är väl bara att ge järnet? Ska bara försöka leta upp det först....

Jag och Steffi gick en runda på stan, fikade och avslutade med att terra Fredde lite när han jobbade.

Nu är jag hos mamma och ska äta sen kör hon oss hem, så snäll!

Förresten var jag och fyndade lite påväg hem från Veterinären och köpte en halsduk (som om jag inte har femtioelva stycken), en tunika, v-ringad tröja, och en långärmad jätte fin tröja för 150 kr. Hur gött va inte det? Bilder kommer kanske ikväll om jag orkar.
Nu ska jag duka något får jag ju göra.
Hej på er!

2 kommentarer:

  1. Härligt att Du är frisk igen Silahs! :)

    SvaraRadera
  2. Ja äntligen! Skulle inte Grim få visa upp sig i ringen nu snart?

    SvaraRadera