fredag 19 februari 2010

Gubbe

Vaknade vid nio gick upp efter en stund tog min vovve och gick bort till skogen. Lekte en massa, tränade lite inkallning, stanna och letade upp älsklingsbollen i snön.
När vi var på väg hem och skulle gå över bron över järnvägen sprang Silahs i förväg, på andra sidan såg jag att det kom en gubbe så jag kallade på Sillen. Precis när Silahs vänder sig om för att komma till mig börjar gubben gapa på mig. Vilket resulterar i att Silahs går fram till honom istället. Gubben var uppenbart rädd för hundar och jag går fram och tar Silahs.
Nej, min hund ska inte springa fram till andra människor eller djur hur som helst. MEN om gubben hade hållt truten istället för att börja gapa när jag redan kallat på min hund, vilket han omöjligt har missat, så hade Silahs aldrig gått fram till honom.
Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar