tisdag 2 februari 2010

Hästtäcke

När vi hade legat still två timmar så bestämde kapten sig för att segla dom två sista turorna. Vinden hade gett vika så det gick bra. Men man blir ganska seg av att bara sitta och glo i två timmar och sen helt plötsligt börja jobba igen, det gick det med!
Sprang (pulsade och halkade rundor) till bussen, det är väldigt långt från båten till bussen, i flera decimeter snö och fick när jag var framme se bussens arsle försvinna i mörkret. KUL, fick stå och vänta på nästa i en halv timme IGEN!
Påvägen hem till mamma kom hon och Sillen och mötte mig. Mamma hade varit och hämtat mitt paket idag, Silahs täcke och en termometer. Termometern provade jag självklart inte på honom men täcket är nog ett hästtäcke och inte ett hundtäcke. ÅÅ så tråkigt när det blir fel. Det är lite för långt men det var meningen för att han ska kunna ha det nästa år också. Men det är så brett så att det är löjligt. Hänger ju ner till knäna på honom dessutom kommer han kissa på det. Så det blir bara till att skicka tillbaka igen och beställa en mindre storlek och hoppas på att det inte är lika brett som detta.
När jag är färdig med hans täcke så har det väl hunnit bli sommar.
Nu ska jag hoppa i bingen.
Imorgon är jag ledig, gott!
Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar