tisdag 9 februari 2010

Grattis tanten

Dags för en uppdatering fick nämligen skäll av Steffi innan för att jag var dålig på detta.
Igår var jag med Steffi när hon tattuerade sig elak som jag är satt jag och skrattade när hon kved och kved gjorde hon en del. Men så är det ju så att om man vill vara fin får man lida pin som vi alla vet, det blev jätte fint och Steffi haltade ut från House Of Pain.
Jag somnade redan innan tio på soffan och vaknade inte förrän halv två på natten då gick jag ner och kissade Silahs en sista gång som inte alls var sugen på att gå ut i kylan.
Tack vare mitt tidiga insomnande vaknade jag kvart i nio ganska många timmars sömn när jag tänker efter men ibland tar kroppen ut sin rätt.
Ja i alla fall så gick jag upp och duschade, gjorde mig iordning och sen tog jag min lilla vovve på en morgonpromenad, handlade frulle påvägen hem efter det traskade vi hem för att äta lite.
Ringde några samtal som jag skulle gjort sen en tid och rullade tummarna.
Steffi ringde och vi körde till skogen i hundhängnet skuttade Silahs lite med en golden hane på 10 månader. Man kan säga att dom även "skuttade" på varandra haha så fort den ena klivit ner hoppade den andra på och juckade.
Efter skogen körde vi ner i stan och jag sprang upp till Marianne och fick min spruta jag och Steffi konstaterade att vi var hungriga men ingen hade pengar med sig. Ur mina fickor lyckades jag skramla fram 38,50 om vi ändå hittade 1,50 till så kunde vi köpa två cheeseburgare var. Efter att ha vänt upp och ner på hela bilen fann vi dom långt ner i ett skrymsle.
Tryckte i oss våra burgare och åkte hem jag tänkte räkna matte men efter att ha öppnat boken kom jag på varför jag inte räknat på ett tag, jag har "kört fast" och började tänka i mina "gymnasiebanor". Det innebär att jag snöar in på att det jag räknar är fullkomligt onödigt att kunna och om man mot ALL förmodan skulle behöva det så finns det något så bra som miniräknare. När jag börjar tänka så är det bara att stänga boken igen. Imorgon ska jag faktiskt åka ner till Lärocentrum och räkna lite där så att jag kan få hjälp av min lärare, ingen dum idée!
Vid tre kom mamma och hämtade mig för jag skulle åka och köpa present till Steffi som fyller alldeles för mycket idag och även hämta ut Silahs täcke på posten.
Det satans täcket är för stort detta med och då ringde jag tom. till Häromi som jag beställt det från för att det skulle bli rätt denna gången. Det var med andra ord hon som sa att jag skulle ha detta. Problemet är att det är så jäkla långt på sidorna. Ja nu får han ha detta orkar inte hålla på att skicka fram och tillbaka nästa år kommer det kanske passa perfekt om han inte växer jätte mycket på längden. Hade han varit bredare över ryggen så hade det suttit bättre nu.
Eftersom Steffi fyllder år idag var det kalas hemma hos henne klockan 18 det bjöds på god mat och chokladkaka med jordgubbar och grädde, fint!
Lekte lite med lilla Amelia och snackade, treeevligt.
Silahs har varit jätte duktig som senaste gångerna när han varit själv och bara legat och sovit, inte ens disktrasan har han rört. Ikväll var han inte riktigt lika duktig nu ligger han utslagen på soffan och vräker sig.
Däremot lyckades jag klippa alla klorna på ena tassen idag utan att han sa något. När jag skulle börja på nästa tass började han tramsa så då la jag ner projektet men det går framåt.
Har även hunnit anmäla oss till utställningen i mars så lördagen den 20 ska vi till Malmö. Då får ni hålla tummarna.
Jag längtar så himla mycket till vi ska börja träna igen hoppas verkligen vi kommer med i Laröd.
Har ni orkat läsa enda hit ska ni ha en eloge, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar