onsdag 3 februari 2010

Onsdag


Idag fick vi skotta fram mammas bil men kom ändå inte en meter då ena framdäcket stod på en isfläck som var minst sagt hal. Jag puttade och mamma styrde (känns tryggast så eftersom jag inget körkort har) men bilen kom ändå inte loss. Hjulet snurra däremot snabbt som bara den. Tillslut kom Einstein, självklart jag då, på att hon skulle köra lite fram (men dock undvika garaget framför) så däcket fick fäste och sen backa. Naturligtvis fungerade det och vi kom iväg.
Mamma körde mig och Silvanus hem med mina flera ton nytvättade kläder gick vi upp och lade iaf hälften på plats. För att sen gå ner och möta Steffi, Izzy och Jocke som även han tänkte ta sig en nypa frisk luft för första gången sen -93.
Silahs blev så glad när han äntligen fick leka med Iz, han har sovit sen vi kom hem halv tre och jag har övat att klippa lite klor. Först tittade han bara på vad jag gjorde men efter ett tag började han stimma igen och då var det färdig tränat för idag. Får köra lite varje dag nu.
Halv åtta ska vi till Steffi och äta tacos och se på It`s me or the dog. Tycker att hon är duktig, Victoria Stilwell, som är hundcoachen.
Har skickat tillbaka hästtäcket och hoppas på ett det kommer ett hundtäcke som passar i dagarna. Ringde dom så att dom fick mäta och jämföra. Ja, vi får se hur det blir.

Nu ska jag titta på Familjen Annorlunda här på datorn.
Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar