fredag 19 februari 2010

Står det "Jävlas med mig" i pannan eller?

Jag blir så trött! Morsor med barnvagnar har hål i huvudet! Varför tror dom att det är dom som ska först fram? På kullagatan mitt i stan är det inte allt för sällan barnvagns-race då kommer dom gärna 4-5 i rad och kör rakt fram inte fan flyttar dom sig för NÅGON. Dom skiter i att det är gamla som kommer med rullatorer eller vem det nu än kan vara, för inte fan flyttar dom sig. Dom ska köra på med sina pansarvagnar och flyttar du inte dig får du skylla dig själv. Om du sen ligger platt som en pannkaka efter att dom kört över dig med barnvagn, unge och en latte i handen så märker dom inte ens det.
För att komma till saken så tog jag och Sillen bussen till mamma idag, naturligtvis var den smockfull. Jag stod ända framme vid chaffisen och Sillen satt på golvet framför. Vid nästa hållplats kom det på en barnvagn med en osedvanligt trög morsa styrandes. Inte fan ser hon att hon inte kommer en meter nej då hon kör på, rakt in i mig, i tjejen mitt emot och över min hund.
Vi kom ju ingenstans men HON skulle fram till barnvagnsplatsen!!! Vad hon absolut måste ha missat var att hon inte hade fått plats där heller. Efter att ha försökt mangla ner mig och min hund ett antal gånger sa jag att hon nog fick stanna där hon var för att där ändå inte fanns plats längre bak. Efter några hållplatser hade det gått av några personer och jag gick bak till dörrarna så hon skulle få köra in sin satans vagn. Vad gör mongot då? Jo då kör hon in i mig så att jag sätter mig på ändan och hon ber inte ens om ursäkt. Allvarligt talat hur pantad får man vara? Killen bakom mig sträckte fram handen för att hjälpa mig upp. Men jag kravlade tag i dörrens gångjärn och ställde mig på mina två. Kan säga att det brann i huvudet på mig. Och det syntes nog eftersom jag kännde att jag var rödare än en nykokt kräfta. Killen med handen var väldigt trevlig och började prata om Silahs, han tyckte att han var så söt och att han hade en väldigt fin teckning. Tror att han såg att jag höll på att gå upp i atomer.
Jag valde för en gångs skull att bita mig i tungan kännde att det inte var läge att öppna truten för då hade det nog hoppat en och annan groda.
Bussresan som bara tar 4-5 minuter kändes idag som 7 timmar. När vi äntligen skulle kliva av tittade killen på mig med ett förstående leende och önskade mig en fortsatt trevlig kväll.
Tur det fanns någon på den bussen med fler än 2 hjärnceller. Morsan med barnvagnen hade nog inte ens det.
Jag får låta hur bitter ni vill för jag tycker inte det är okej!

Nu åkte Elin och Daniel ur Let`s dance för mig får vem som helst åka ut nu för Agneta var ändå bäst!
Imorgon är det arbete som väntar 8.30-17 och på kvällen blir det lite vin hos Pernilla, myyys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar