söndag 7 februari 2010

Nästa man till rakning...

Jag har jobbat precis hela dagen idag (11.30-22) hade jätte mycket att göra idag dock hann jag springa in i köket och baka en chokladkaka till personalen medans vi låg i hamn i 10 minuter. Knappt snabb på att baka, bra också för den delen.
I alla fall så ringer mamma och säger att hon ramlat när hon var ute med Silahs och att handen var helt blå och uppsvullen. Jag rekommenderare att åka till akuten men ståldamen skulle vänta lite trots att det ilade ända upp i armhålan och att fingrarna inte gick att röra. Grannen kom förbi och skulle säga hej och fick syn på mammas hand, tvingade in i henne i bilen och körde upp till akuten. Lillfingret brutet... Stackars min mammi!!!
Precis när Silahs blivit av med sitt gips åker det på, likt en smittosam sjukdom, nästa.
Imorgon är jag ledig men ska iväg på ett möte kl. 12 beroende på hur lång tid det tar så ska jag sen ner och hålla Steffi i handen som ska tattuera sig.
Jag har hur länge som helst velat bygga ut min jag har på ryggen men mest gått och tänkt hur det ska se ut. Men nu när Steffi ska tattuera sig så blir jag så himla sugen själv.
Ska nog faktiskt be någon rita upp en och kanske boka tid i maj- juni får se.
Ryggtavla it is i så fall.

Igår var vi hos Pernillas mamma på middag så himla god mat och efterrätten ska vi inte tala om, jag tog tre gånger utan att skämmas. Att jag ska ha en annan kroppsform till sommaren fanns inte igår. Trevligt var det också det pratades gamla minnen sen vi var små och skit man hittade på och även om hur ont det gör att föda barn, jag och Josse höll på att trilla av stolarna eftersom både hon och jag fruktar den dagen man kanske ska göra det, Steffi var mest bakis och Pernilla glad i vinet.
Man kan i alla fall konstatera att mamma ska vara glad för att hon fick så snälla barn med tanke på vad för bus hon hittade på när hon var liten...

Nu ska jag tvinga min lillebror att hjälpa mig med idéer till min eventuella ryggtavla hade varit kul att göra slag i saken. Dock svårt att reda ut hur den fint ska gå ihop med den som redan sitter där.
Om inte jag kommer på det så får tattueraren göra det.

Nej, slut för idag. Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar