fredag 1 januari 2010

2010


Nytt år och nya äventyr! Det nya året inviger vi idag med att bara sitta och titta på tv hela dagen lång. Tolvslaget gick väldigt bra Silahs sov sig genom alltihop, skönt.
Inte så lätt att få honom till att vara stilla hela tiden, får åka och köpa på mig fler ben imorgon. Just nu ligger han och sover. Vill helst inte tänka på hur mycket överskottsenergi han kommer ha om någon vecka. På måndag ska han som sagt röntgas om. Vi får hålla tummarna för att dom ser att det börjar läka ihop.
Självklart ska han sprätta mer än någonsin när han bajsat så jag får lyfta upp honom. Inte så bra att stå och sprätta med en tass där ena tån är av...
Fick iaf tag i smärtstillande efter ca FEM timmar dessutom hade dom skrivit ut 1460 tabletter?! Apotekaren tyckte det var lite överdrivet så jag fick ut 20 nu sen får jag få ett nytt recept på måndag om det behövs.
Efter vi hade hämtat det på apoteket skulle jag åka upp till djursjukhuset för att köpa mat som innehåller vätskeersättning och allt dom behöver. Eftersom Silahs inte hade velat dricka innan. Det var bara jag och ett par framför mig med en katt undertiden jag stod och vänta kom där in två andra UTAN djur som ställde sig och väntade. När det var min tur och jag hade bett om att få köpa mat så sa hon att jag skulle vänta på alla andra först och att hon var tvungen att ta dom. Trots att jag ju hade en nummerlapp och hon visste att jag var där före dom?! Jag blev faktiskt en aning irreterad, först hade jag fått vänta på att dom skulle skicka iväg ett sketet recept med smärtstillande i fem timmar, sen när jag kommer upp och ska handla mat ska jag vänta igen?! Jag hade absolut köpt det om dom andra hade stått med djur i famnen som behövde vård, men så var ju inte fallet. Jag kännde hur röd jag blev i huvudet talade om för henne vad jag ansåg om det hela och stapplade ut igen. Det hade tagit henne cirka 45 sek att bara ta betalt av mig, vad var problemet? Riktigt idiot.
Hade köpt vätskeersättning på apoteket ändå men när vi kom hem till mamma gick Silahs fram till skålen och drack, skönt!
Igår åt vi ostron, musslor och räkor till förrätt.
Huvudrätt rimmad torskryggfilé med rödvinssås potatis och oliv puré med en ljummen svampkompott.
Till dessert fick vi kokospannacotta med färska bär.
Jätte gott och en väldigt lugn, skön och trevlig nyår med hela familjen.
Det blev med andra ord väldigt bra trots att den egentliga planen gick i kras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar