torsdag 14 januari 2010

Shopping?

Då var man hemma från det sjätte besöket på djursjukhuset. Själva tån ser ut att läka fint dock är skavsåren inte så bra vilket dom heller inte blir så länge han har bandage. Veterinären ringde och bad mig komma upp med en vanlig strumpa då det bästa hade varit att bara tejpa tårna och ha en strumpa över. Naturligtvis gick inte det då han inte låter det vara. Så det blev på med ett bandage istället, djursjukvårdaren kom ut med honom och hann inte ens räcka över kopplet så hade han dragit ut en lång bomullsbit, detta trots att han hade sin mega tratt på. Så det vara bara rätt in igen och göra om det. Han har ju nämligen kommit på hur man kommer åt tassen fastän han har en tratt som hade passat en grand danois. Han sätter fram tassen lite sen tar han tratten över foten och kan då få ner huvudet så att han når sitt lilla bandage. Duktig! Ja, jo han är ju inte korkad direkt men det är ju inte så bra att han kommer åt.
Nu ska jag själv lägga om bandaget varje dag och på tisdag ska vi på återbesök igen.
Hans mage är fortfarande inte helt hundra det kommer inget blod mer, som tur är, men är fortfarande ganska lös. Så idag fick vi köpa Hills i/d och köra på det i fem dagar. Hoppas att den lilla kistan reder ut sig nu! Att den kan bli så dålig av smärtstillande?!
Nu har han slutat pipa och sover. Det gör väl ont när dom varit på och pillat, kul att jag ska bli den onda nu då när jag själv ska göra det. Tur att jag bor hemma hos mamma för ensam går det inte man måste vara minst två.
Ska se om jag och Steffi kommer iväg på en liten shoppingtur ska försöka hitta något att ha på oss på Freddes 25 års fest.
Jag blir tokig när jag kollar på internet där är för många klänningar och det slutar med att jag tycker att allt är fult.
Har dock hittat ett par skor som jag nog ska beställa om jag inte hittar något annat idag.
Hoppas att vi kan komma iväg, beror ju på när mamma kommer hem från jobb. Sillen vill jag inte lämna själv.
Nej, nu ska jag äta lite lunch.
Hej så länge!

2 kommentarer:

  1. Jo jag har pratat med vakterna och dom har lovat att följa mig till bilen varje gång jag har stängning nu! så det känns ju lite bättre :)

    SvaraRadera
  2. Snygga :)

    Men du, det kommer när du minst tänker på det. Då dyker allting upp!
    Du kommer säkerligen hitta något att ha på dig på festen ska du se :)

    SvaraRadera