tisdag 19 januari 2010

Klor

Behövde inte röntga idag då det såg så fint ut. Bandaget är av men skavsåren följde tyvärr inte med där. Dom är på bättringsvägen och ska pudras med typ babypuder varje dag för att lugna och torka ut. Skavsåren kliar något fruktansvärt på honom. Tycker synd om honom men dom sa att det går över om några dagar. Om man ändå hade kunnat förklara det för honom?!
Vi får också ut och gå lite försiktigt nu, några kvarter gick bra om vi tar det lugnt. Och det gör vi såklart, eller jag försöker få honom till att ta det lugnt inte så lätt med en 6-månaders boxer som varit inlåst i tre veckor...
Men han vänjer väl sig vid att få gå utanför murarna igen.
Har städat här hemma hos mamma (nått får man ju göra för att man får bo och äta här) har även pluggat lite matte.
Jag och mamma har försökt klippa klorna på Silahs och han blir fullkomligt galen! Jag fattar inte vad det är för fel. Han har aldrig blivit klippt i pulpan, jag har övat på honom både genom att klippa och att låtsas klippa sen han flyttade hem till mig. Han bet i min hand redan då men nu är han ju värre än någonsin. Lyckades tillslut men han ligger och sprallar, sparkas, bitts och skriker bara man nuddar klon. Jag fattar ingenting?!
HJÄLP!

2 kommentarer:

  1. Han har ju "lite" mycket energi nu när han inte får röra sig som vanligt. Börjar ju också bli stor kille( i hans ögon). Jag tröttar ut Grimmsen innan tex spelar spelet eller något liknande. Sedan avvaktar jag tills han har lagt sig tillrätta i soffan och hinner bli lite dåsig. Då är jag där med tången. Funkar perfekt för oss! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. du kan oxå prova ta en frollic o dela den i små bitar, om du sitter på golve o har honom mellan dina ben när du ska klippa klorna så lägg godiset en bit framför han så han kan se godiset hela tiden..... (gäller att ha ett nej på honom om han vill "sno" den innan du säger varsegod) börja med en klo medans han e helt koncentrerad på godiset o sen säg varsegod o gör om proceduren :-) funkade för mig när Ingo va som mest vild eller prova stå upp, stå över honom så du har hans rygg mellan dina ben sen lyfter du en tass i taget o klipper..så gör jag idag :-) o använd ett kommando ord ..jag använder ordet stå som jag lärde honom när jag ställde ut honom mycket... hoppas d funkar :-)
    kram
    Lisa o Ingo

    SvaraRadera