tisdag 5 januari 2010

Bio

Har precis kommit hem från bion, jag och Steffi var och såg Luftslottet som sprängdes. Den var bra men jag tycker faktiskt att böckerna är bättre än filmerna. Känns som om dom tagit bort för mycket som är stora delar i böckerna. Men det är klart filmerna hade väl blivit för långa... Filmerna hade varit ännu bättre om man inte läst böckerna innan.
Silahs verkar inte ha haft så ont i sin tass idag trots att han var utan smärtstillande några timmar och det verkade han inte må sämre av. Gjorde nog susen att linda om det. Sen har han sin nya snygga sko på sig hela tiden, som för övrigt ser ut som en boxarhandske, och den dämpar nog hans tassande rätt bra. Nu ligger han och sover och har tydligen gjort det sen jag gick hemmifrån vid halv nio. Inte så konstigt med tanke på hur han levde jävel här ett tag. Blir ganska frustrerad när han far rundor och inget hjälper, inte ens märgbenet kunde få honom till att ligga still. En snart 6 månaders boxer vill inte ligga still, så är det bara! (iaf inte i en vecka) Vid sådana tillfällen hade det varit skönt att kunna prata med sin hund och berätta varför han måste vara still. Kanske ladda upp med en godispåse, lägga täcke och kudde i soffan och sätta på en bra disneyfilm och VIPPS så hade han varit nöjd. Men nu är det ju ingen människovalp utan en hundvalp...
Mamma sitter och diggar till Rock and roll hall of fame 25 på ettan, det är inte slut förrän 01.40.................... "Kolla in Mick Jagger han är kung!"
Nu tackar jag för mig för idag eller snarare 01.40 gör jag nog det.

2 kommentarer:

  1. Jag är ledsen att behöva säga det men Disneyfilm och godis fungerar inte på mina barn iallafall. Skulle dom vara en hundras så skulle dom vara en boxer. Fullt ös totalt medvetslös. Testat något hundspel?

    SvaraRadera
  2. Nej men jag funderar på att köpa ett sånt som du har. Har kört lite på aktiveringsbollen nu, den är kanske inte så himla klurig men alltid något så länge.

    SvaraRadera