måndag 4 januari 2010

Strut!

Jaha då har vi varit hos veterinären några gånger idag... Det hade gått bra och såg fint ut. DOCK hade han fått lite skavsår mellan tårna eftersom han har smakat på sitt bandage och skena. Så nu är det tratt på hela tiden oavsett om han vill eller ej! Det gick bra och han var klar efter bara någon timme eller tre, jag hann dock städa klart hemma och duscha. Åkte för att hämta honom och eftersom dom inte hade några skyddsskor i rätt storlek på djuris så åkte vi till hundaffären som bara ligger en bit bort. Införskaffade en sko till herrn så han inte ska bli blöt om tassen. Kommer äntligen hem och upptäcker att bandaget är genom blött. Silahs som hade fått massa smärtstillande var lite groggi och hade kissat ner sig stackarn. Ringde upp till djuris och det vara bara att komma upp igen för att lägga om allt för andra gången idag. Nu ligger han här med struten runt huvudet och skyddssko på tassen, stackars liten!
På fredag är det återbesök IGEN tack vare skavsåret. Kul, kanske får klippkort där snart pga. den lilla tån.
Huserar fortfarande hos mamma var skönt att vara hemma i min egen lägenhet ett tag idag, den hade saknat mig. Nu är där i alla fall rent och fint till vi "flyttar" hem igen.
Nu ska jag gossa lite med min stackars vovve.

2 kommentarer:

  1. aaaw stackare!

    Jag har varit sjuk ett tag nu, helt död! Men börjar bli bättre nu så det är skönt. HATAR förkylningar som snöar igen hela huvudet! En runda med hundarna i pålsjöskog snart? Izzy kan ju också hänga med så lär vi ha tre trötta hundar efteråt haha :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna på fredag att allt är perfekt! :)

    SvaraRadera