måndag 25 januari 2010

Lördag = Fest!

Slog upp mina ögon 04.00 alldeles av mig själv och dessutom en halv timme för tidigt på lördagsmorgonen, provianten väntade på båten. Var där lagom till klockan 06.00 härligt? Nej inte speciellt... Slutade 13.00, det var bra! Åkte hem till mamma kastade mig in i duschen och slängde in alla mina kläder i tvättmaskinen. Jag stank rök för att vi suttit och rökt i rökrummet, det är hemskt. Jag fattar inte hur man förr kunde röka inne på caféen och nattklubbar, fy fan va man luktade hela tiden då! Nu får man panik när man luktat så i 2 minuter.
Efter duschen packade jag ihop alla mina grejer hemma hos mamma och hon körde mig och Sillen hem till min egen lägenhet. Jag började fixa mig inför kvällen Steffi sprang inom påväg hem från solariet och vi pratade lite om kvällen som skulle komma.
Mamma kom och hämtade Silahs vid halv fem och jag gick hem till Steffi för att få hjälp med frisyren. Jag, Steffi och Terese satt där med platt- och locktänger och försökte göra oss representabla, undrans om jag är den enda som inte kan varken platta eller locka håret på mig själv?
Drack lite champagne för att sen få skjuts ut till Råå och Freddes 25- årsfest!
Jag lånar Steffis beskrivning från festen: "Jätte bra mat och fint dukat ;) Och det bästa av allt var såklart människorna! Jojje stod för intrigerna, som vanligt. Andy höll sitt tal, som vanligt. Dock jävligt censurerat och vänligt mot vad hans tal brukar va. På gott och ont kanske :P".
Alla stack ner i stan vid ett och vi skulle till Helsing men där var knökfullt och det blir inget med att stå i kö. Gick bort till Zoo, där kom man iaf in men sen kom man inte längre. Vad hände? Så mycket folk brukar det inte va ute en fattig helg som denna har varit precis innan löning.

Kastade in handduken ganska fort då vi insåg att det blev inte bättre än Freddes föllsefest ändå.
Tack så mycket för en fantastisk middag och födelsedagsfest Fredde och Ella!



1 kommentar: