söndag 31 januari 2010

Herregud vad seg man kan vara och inte för att jag är bakfull som resten av Helsingborg utan för att ja, jag vet inte?! Jobbade igår 06.30- 14 när jag slutat åkte jag hem, mamma kom och lämnade Silahs och jag bytade om till min skogsmulledräkt. Sen traskade vi ut och mötte Carro gick en lång promenad och snackade massa.
Sen följde hon med hem till mig en sväng och drack lite te, tantvarning!
På kvällen var det hem till Steffi för middag och sen utgång. Blev ingen utgång efter inrådan av Gunilla att Sillen inte skulle leka med Izzy riktigt än, med tanke på tån. Så han fick stanna hemma så länge medans matte var på middag. Gick hem vid tio och fann en sönderstrimmlad Orchidé, hur puckad är jag som lämnade den kvar i fönstret? Han ska däremot ha en eloge för att han lyckats hålla kvar den välta krukan uppe i fönstret, hel och fin.
Jag deckade på soffan redan vid elva kanske inte så konstigt eftersom jag gick upp halv fem på morgonen.
Jag hade velat att det gick en buss 06.00 på lördagsmorgonen och inte bara halv hela tiden. När jag börjar 06.30 får jag ändå ta bussen 05.30 och är alltså på jobb nästan 40 minuter för tidigt.

Vaknade vid nio och gick ut en runda med vovven, lämnade hem honom och gick ÄNTLIGEN och solade, borde ha gjort det i några månader men nu är det iaf gjort, så skönt!
Påvägen hem köpte jag med mig frallor, jucie och yoggi och gick hem och åt.
Sen åkte vi ut till Laröd och hälsade på pappa. Nu sitter vi här i soffan och tänker göra det ett bra tag till.
Jag måste plugga också, varför är jag så lat?
En annan del av köping ikväll och kanske marängsvish (stavning?) som aldrig åt igår hos Steffi, gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar