måndag 18 januari 2010

Har haft en mysig heldag på stan med Pernilla idag en lång fika på Espresso House, Ella dök också upp som gubben i lådan och fikade med oss. Mycket prat, tror inte vi va tysta i två sekunder. Vi satt dessutom ute i över en timme med en filt om benen och vi frös faktiskt inte förrän på slutet. Våren kanske är påväg ändå? Fastän att det snöade inatt.
Innan jag gick hem till Pernilla var jag inom hundaffären och köpte ett ben till min lille vovve.

Efter fikan gick jag och Pernilla i varenda blomster och inredningsaffär vi har här i stan.
Blev mycket "ååå en sån här vill jag ha" och "ååå titta va fin".
Skönt att varit ute nästan hela dagen och fått komma hemmifrån i annat ärende än djursjukhuset.

Imorgon ska vi till Din Veterinär, ska gå där istället för Djursjukhuset, är ganska missnöjd med bemötandet av den veterinären vi blev tilldelad där. Däremot tycker jag alla andra är väldigt trevliga där uppe.
Tån ska röntgas imorgon och det ska tittas på skavsåren. Har ju själv lagt om bandaget här hemma varje dag och det skavsåret som skulle tvättas varje dag ser torrt och fint ut. Dessutom så stödjer han helt på tassen nu och verkar inte ha det minsta ont.
Förhoppningsvis åker allt av imorgon, hoppas hoppas!
Blir ju dock inga promenader än men bara att tejpen och bandaget kanske åker av ger ju en del ljus i tunneln!
Ja, jag längtar nästan till imorgon, men bara om dom säger att tån nästan är läkt! :P


Som en tavla! (Gammal bild på två okända mongolider)

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna att det går bra hos vet! :)

    SvaraRadera
  2. Okända!?! Jag tror mig veta att dessa mongolider kommer från Laröd och att bilden av dessa inte är ett undantag utan mer en regel! Ja, se bara första bilden i detta inlägg så får ni ju en uppföljare :)
    Grattis Louise att du äntligen hittat en tvillingsjäl ;)

    SvaraRadera